در راستای ارتقای سطح آموزش روابط عمومی ها، کارکنان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با فنون برگزاری همایش و سمینار آشنا شدند
کارگاه آموزشی فنون تدوین و برگزاری همایش ها، سمینارها و... ویژه کارکنان و رابطین روابط عمومی های تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات بیمارستان هفده شهریوررشت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان 17شهریور رشت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا) ؛ در این کارگاه طلعت کاویانی سرپرست روابط عمومی و مدرس کارگاه، با اشاره به اهمیت برگزاری همایش ها، در خصوص ویژگی ها و تدابیر لازم برای برگزاری همایش، گردهمایی، کنگره، سمپوزیوم و کنفرانس مطالبی ارایه کرد.
وی نقش روابط عمومی را به عنوان یکی از ارکان مهم کمیته اجرایی در برگزاری همایش ها، مهم ارزیابی کرد و افزود: روابط عمومی ها به عنوان رکن مهم اجرای مراسم و همایش ها باید بر چگونگی تدوین و اجرای برنامه ها اشراف کامل داشته باشد تا برنامه ها به بهترین نحو، اجرا شود.
وی تاکید کرد: با برنامه ریزی دقیق جهت تعیین زمان و مکان همایش می توان از تداخل برنامه ها جلوگیری کرد، بنابراین حضور روابط عمومی در تمامی جلسات و کمیته های اجرایی ضروری است.
محورهای این کارگاه شامل: تعیین عنوان نهایی همایش، تاریخ دقیق برگزاری، مدت زمان برگزاری، ، مکان برگزاری همایش، بررسی چگونگی تامین و هزینه کرد منابع مالی همایش و روش های تعامل با سازمانها، بررسی رئوس وظایف کمیته اجرایی و نوع و چگونگی همکاری معاونت ها در برگزاری همایش د: طرح و بیان پیشنهادات و تجربیات و توصیه های لازم در خصوص نحوه برگزاری هرچه بهتر همایش، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، تبلیغات محیطی بود.
دکتر عاطف راد رییس مرکز آموزشی درمانی هفده شهریور با حضور در این کارگاه، نیز ضمن خیر مقدم اظهار کرد: بسیار خرسندیم که افتخار میزبانی کارکنان پرتلاش روابط عمومی دانشگاه را برعهده داریم.
وی با بیان اینکه در دنیای مدرن امروز، سیستم هایی موفق خواهند بود که به بخش تحول اداری بهبود کیفیت تفکر راهبردی و از جمله روابط عمومی توجه دارند، خاطرنشان کرد: نگاه راهبردی و استراتژیکی دانشگاه و تشکیل جلسات مستمر و کارگاههای آموزشی جهت ارتقای روابط عمومی، نشانگر توجه ویژه تیم مدیریتی دانشگاه به روابط عمومی است. دکتر عاطف راد روابط عمومی را چشم و چراغ سیستم عنوان کرد و افزود: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی باید کمبودها و نارسایی های موجود را شناسایی کرده و به گوش مسوولین برساند و که این امر درایت و توان بالایی می طلبد.
در پایان کارکنان در چندین گروه، آموخته های خود را در خصوص فرایندهای برگزاری همایش بصورت کارگاهی ارایه کردند.