library

گالری تصاویر

کتابخانه بیمارستان 17 شهریور رشتکتابخانه بیمارستان 17 شهریور رشت

درباره ما

 
 

شناسه استاندارد بین المللی کتابخانه بیمارستان 17 شهریور رشت(شابکا): IR-202670012

 

تاریخچه

کتابخانه مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی 17 شهریور رشت همزمان با تاسیس بیمارستان درسال 1352 در محل ساختمان قدیمی مرکز افتتاح و شروع بکار کرد و بعد از تخریب ساختمان سابق بیمارستان، ازسال 1384 با مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) ادغام گردید. پس از بازسازی ساختمان آموزش مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی 17 شهریور، این کتابخانه از سال 1395 تاکنون درساختمان جدید ارائه خدمت به دانشجویان و اساتید محترم می‌باشد. این کتابخانه در مساحتی نزدیک به 55 مترمربع درطبقه اول ساختمان آموزش مرکز واقع و دارای مکان مطالعه در خود کتابخانه و همچنین اتاق سایت فن‌آوری اطلاعات می‌باشد. اتاق این سایت به 5 عدد میز و صندلی و همچنین 5 دستگاه کامپیوتر و یک عدد پرینتر مجهز می‌باشد. همچنین در فضای این اتاق امکان استفاده از اینترنت بصورت رایگان برروی سیستم‌ها فراهم بوده و همچنین امکان بهره‌مندی از WIFI برای مراجعه‌کنندگان از طریق vpn دراختیار مراجعه‌کنندگان مورد استفاده می‌باشد.

 
 

اهداف کتابخانه

■ کمک به ارتقای فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی بیمارستان از طریق تأمین نیازهای اطلاعاتی کاربران با بکارگیری شیوه‌های نوین کتابداری و اطلاع‌رسانی.

■کمک به ارتقای دانش تخصصی کاربران کتابخانه و کارکنان بیمارستان با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته اطلاعاتی.

■ گردآوری مجموعه‌ای غنی از منابع اطلاعاتی علمی – تخصصی و مرجع در زمینه‌های فعالیت بیمارستان و ارتقای سطح کمی و کیفی آن در جهت پاسخگویی هرچه بیشتر به نیاز مراجعان

■ نوآوری، تعامل و ارتباط مداوم با جامعه کتابداری جهت دستیابی به اطلاعات روزآمد و رسیدن به بهترین شیوه‌های ارائه خدمات

■ استفاده بهینه از نیروی انسانی، منابع و امکانات به منظور اشاعه‌ی سریع‌تر اطلاعات، افزایش دسترسی به آن و عرضه فعالانه خدمات.

■شناسایی نیازهای اطلاعاتی اساتید، دانشجویان و کارکنان و خریداری این منابع برای کتابخانه

■ راهنمایی و آموزش مراجعان در بازیابی و استفاده از منابع اطلاعاتی

 

چشم‌انداز

■ کمک به دانشجویان در انجام فعالیت‌های پژوهشی و آموزش ویادگیری آن‌ها از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط مدرسین از طریق کتابخانه مرکزی.

■ تهیه، سازماندهی و نگهداری منابع چاپی و الکترونیکی روزآمد در حوزه بیمارستانی.

■ به کارگیری استانداردهای نوین کتابداری در اجرای امور کتابخانه دانشکده.

■ بالابردن سطح علمی آموزشی کادر درمانی- آموزشی بیمارستان که منجر به افزایش سطح خدمات بهداشتی – درمانی مرکز و بالارفتن کارایی و کاهش هزینه می‌شود.

 

جامعه استفاده کننده

■ اعضای هیات علمی دانشگاه (اعم از رسمی، پیمانی و طرحی و قراردادی)

■ دانشجویان این بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان

■ دانشجویان مهمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان

■ کارکنان رسمی و پیمانی بیمارستان

■ کارکنان طرحی بیمارستان و مراکز دیگر

 

تدوین برنامه راهبردی سال 1401 کتابخانه مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی 17 شهریور رشت

خدمات کتابخانه

 
 

 بخش فهرست‌نویسی

کلیه منابع خریداری شده و اهدایی کتابخانه در این واحد سازماندهی می‌شود (ثبت، فهرست‌نویسی و رده‌بندی منابع و ورود اطلاعات آن‌ها در نرم‌فزار کتابخانه ثنا انجام می‌شود)

 

بخش امانت

در این بخش خدمات مربوط به منابع فارسی و لاتین موجود در کتابخانه (امانت، رزرو، بازگشت، تمدید، تسویه حساب، امانت بین‌کتابخانه‌ای، پیگیری دیرکردها، گزارش آمار میزان استفاده از منابع و...) ارائه می‌گردد. دانشجویان باید زمان بازگشت کتاب را به خاطر سپرده و در مورد مقرر منابع اطلاعاتی را بازگشت دهند و درخواست تمدید کنند.

 

بخش آماده‌سازی

دراین بخش ابتدا کتاب‌ها ثبت می‌شود و سپس برای هر کدام از آن‌ها بارکد، شماره‌ی راهنما، جیب و کارت ایجاد می‌شود. کتاب‌ها بعداز چسباندن جیب و مهرزدن و چسباندن نشانه‌ی راهنما بر روی عطف آن‌ها برای قرار گرفتن در چرخه امانت به قفسه‌های (مخزن) کتابخانه منتقل می‌شود.

 

واحد اطلاع‌رسانی و اینترنت

واحد اطلاع‌رسانی مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی 17 شهریور رشت، در داخل فضای سایت فن‌آوری اطلاعات و در حال حاضر مجهز به 5 سیستم متصل به اینترنت می‌باشد جهت سرویس‌دهی به دانشجویان و اساتید می‌باشد و کاربران می‌توانند درساعت اداری 7:30 صبح تا 19:30 عصر از آن استفاده کنند. همچنین امکان پرینت پایان‌نامه و خدمات دیگر دراین مرکز وجود داشته و کار با اینترنت نیز رایگان است.

 

تجهیزات

کتابخانه هفده مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی 17 شهریور  رشت در حال حاضر مجهز به 16 میز مطالعه و 16 صندلی می‌باشد. کاربران عضو کتابخانه می‌توانند به منابع اطلاعات مورد نظر خود از نرم‌افزار کتابخانه ثنا دسترسی پیدا نمایند.

ساعات کار

 
 

 ساعت کار کتابخانه مخزن و بخش امانت کتابخانه:

شنبه تا چهارشنبه: 7:30 صبح الی 19:30 شب

 پنجشنبه: 7:30 صبح الی 14

کتابخانه در روزهای تعطیلات رسمی تعطیل می‌باشد.

کارکنان کتابخانه

 
 

نام و نام خانوادگی: حمیرا همتی
سمت: مسئول کتابخانه بیمارستان 17 شهریور
تلفن: 33369019-013   (داخلی 272)
ایمیل: :  hemmati17shahrivar[at]gmail.com
مقطع و رشته تحصیلی: کارشناسی حسابداری


نام و نام خانوادگی: امیر شهبازپور
سمت: کتابدار بیمارستان 17 شهریور
تلفن: 33369019-013   (داخلی 272)
ایمیل: amir.shahbazpour[at]gmail.com
مقطع و رشته تحصیلی: کارشناسی مدیریت دولتی

 

آمار منابع

 
 

فارسی: تعداد عنوان در محل:677 | تعداد نسخه در محل: 1566

لاتین: تعداد عنوان در محل:294 | تعداد نسخه در محل: 560

وجین‌شده: تعداد عنوان در محل:41 | تعداد نسخه در محل: 17

لیست کتب الکترونیکی گیگالیب

اطلاع‌رسانی و تبلیغات

 
 

وظیفه کتابخانه بیمارستان 17 شهریور رشت، ارائه خدمات مناسب، مداوم و روزآمد است. به عبارتی دیگر هویت هر کتابخانه نزد کاربران با ارائه خدمات آن شناخته می‌شود. تمام فعالیت‌های کتابخانه در جهت ارائه خدمات به استفاده‌کنندگان کتابخانه است. کتابخانه این بیمارستان با مجموعه‌ای غنی از منابع در زمینه علوم پایه و بالینی پزشکی در مساحت حدود 55 متر مربع به ارائه خدمات کتابداری می‌پردازد، که با استانداردسازی امکانات و خدمات خود با ایجاد بستری مناسب برای کاربران و تمامی ذی‌نفعان خود در جهت جلب رضایت آنان، در مسیر تعالی مستمر در ارائه خدمات کتابخانه‌ای گام برمی‌دارد و دارای بخش‌های نظیر اتاق مطالعه مجزا، میز امانت، پایان‌نامه‌ها، واحد سایت و مرکز اینترنت می‌باشد. همچنین امکان بهره‌مندی از WIFI برای مراجعه‌کنندگان از طریق vpn دراختیار مراجعه‌کنندگان مورد استفاده می‌باشد.

 به اطلاع اساتید، دانشجویان و اعضای کتابخانه می‌رساند به منظور آگاهی از جدیدترین اطلاعیه‌های دسترسی به منابع الکترونیکی،  سامانه‌های اطلاعاتی،  راهنمای آموزشی و سایر موارد ارائه خدمات، اخبار مربوطه از طریق روش‌های زیر اطلاع‌رسانی می‌گردد: 

وبسایت کتابخانه مرکز آموزشی درمانی  17 شهریور رشت

■ تابلو اعلانات 

■ شبکه‌های اجتماعی 

وبسایت کتابخانه مرکزی 

پورتال واحد علم‌سنجی 

پورتال کتابخانه دیجیتال 

■ بروشور معرفی کتابخانه و راهنمای استفاده از خدمات   

 

اهم وظایف کتابخانه بیمارستان 17 شهریور:

- تامین منابع علمی مرتبط با رشته‌های تخصصی موجود در کتابخانه بر مبنای شناسایی نیاز اطلاعاتی اساتید، دانشجویان و کارکنان بیمارستان

- تهیه راهنماها و بروشورها به صورت چاپی و الکترونیکی به منظور آگاه نمودن کاربران از منابع و خدمات کتابخانه

- بهبود وضعیت فرآیندهای انجام کار در کتابخانه

- تهیه امکانات مورد نیاز و ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و تحقیق کاربران

- وجین دوره‌ای کتاب‌ها و روزآمد نمودن منابع موجود در کتابخانه

- تکمیل و روزآمد نمودن منابع و اطلاعات موجود در نرم‌افزار کتابخانه

-بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف در جهت شناساندن امکانات و خدمات کتابخانه به استفاده‌کنندگان

گزارش عملکرد کتابخانه

 
 

گزارش عملکرد سال 1397

گزارش عملکرد سال 1398

گزارش عملکرد سال 1399: نسخه PDF - نسخه HTML

گزارش عملکرد سال 1400: شش‌ماهه اول (نسخه PDF - نسخه HTML) - شش‌ماهه دوم (نسخه PDF - نسخه HTML)

گزارش عملکرد سال 1401: شش‌ماهه اول (نسخه PDF - نسخه HTML) - شش‌ماهه دوم (نسخه PDF - نسخه HTML)

گزارش عملکرد سال 1402: شش‌ماهه اول (نسخه PDF - نسخه HTML) - شش‌ماهه دوم (نسخه PDF - نسخه HTML)

گزارش عملکرد سال 1403: شش‌ماهه اول (نسخه PDF - نسخه HTML) - شش‌ماهه دوم (نسخه PDF - نسخه HTML)

کارگاه‌های آموزشی کتابخانه

 
 

 

منابع اطلاعاتی الکترونیکی

 

پایگاه‌های اطلاعاتی

کتب الکترونیکی

پزشکی مبتنی بر شواهد

نشریات الکترونیکی

چندرسانه‌ای‌ها

اطلاعات دارویی

منابع الکترونیکی رایگان

کتابخانه دیجیتال

واحد علم‌سنجی

سامانه‌های مفید

 

 
 

نظرسنجی

تماس با ما

 
 

تلفن: 33369019-33369026-33369044-33369391        داخلی 272

ایمیل کتابخانه: 17shahrivar.gums.lib@gmail.com

ایمیل بیمارستان: 17shahrivar@gums.ac.ir

فکس: 33369070-013

آدرس پستی کتابخانه: رشت، خیابان نامجو، خیابان شهید سیادتی، ضلع جنوبی پارک شهر، مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی 17 شهریور رشت، بلوک B، طبقه 4

کدپستی: 54379-41446

لینک گوگل‌مپ: اینجا کلیک نمایید

 به اطلاع علاقمندان می رساند کارگاه آشنایی با مفاهیم و نگارش مطالعات مروری چتری یا Umbrella review روز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ساعت 18-20  برگزار می گردد.   سرفصل دوره:  - مقدمه و کلیات آشنایی با مطالعات مرور چتری - جایگاه کاربردی مرور چتری در مطالعات سیستماتیک و متاآنالیز - مراحل و گام های مختلف طراحی یک مطالعه مرور چتری - نحوه استخراج دیتا، ارزیابی خطر و  مدرس:دکتر سهیل حسنی پور پژوهشگر پراستناد 1 و 2 درصد برتر جهان در سال 2023 استادیار اپیدمیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی
کارگاه آشنایی با مفاهیم و نگارش مطالعات مروری چتری یا Umbrella review برگزار خواهد شد

به اطلاع علاقمندان می رساند کارگاه آشنایی با مفاهیم و نگارش مطالعات مروری چتری یا Umbrella review روز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ساعت 18-20 برگزار می گردد. سرفصل دوره: - مقدمه و کلیات آشنایی با مطالعات مرور چتری - جایگاه کاربردی مرور چتری در مطالعات سیستماتیک و متاآنالیز - مراحل و گام های مختلف طراحی یک مطالعه مرور چتری - نحوه استخراج دیتا، ارزیابی خطر و مدرس:دکتر سهیل حسنی پور پژوهشگر پراستناد 1 و 2 درصد برتر جهان در سال 2023 استادیار اپیدمیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی

   به اطلاع علاقمندان می رساند کارگاه آشنایی و نحوه مشارکت در مقالات پر استناد یا GBD روز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 ساعت 18-20  برگزار می گردد.  سرفصل دوره: - مقدمه و کلیات آشنایی با مقالات پرنویسنده یا پراستناد - جایگاه مقالات GBD در علم سنجی -نحوه ثبت نام در مقالات GBD - نحوه تکمیل رزومه برای ثبت نام در مقالات GBD - نحوه مشارکت نویسندگی در مقالات  مدرس:دکتر سهیل حسنی پور پژوهشگر پراستناد 1 و 2 درصد برتر جهان در سال 2023 استادیار اپیدمیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان چاپ
کارگاه آشنایی و نحوه مشارکت در مقالات پُراستناد یا GBD برگزار می گردد

به اطلاع علاقمندان می رساند کارگاه آشنایی و نحوه مشارکت در مقالات پر استناد یا GBD روز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 ساعت 18-20 برگزار می گردد. سرفصل دوره: - مقدمه و کلیات آشنایی با مقالات پرنویسنده یا پراستناد - جایگاه مقالات GBD در علم سنجی -نحوه ثبت نام در مقالات GBD - نحوه تکمیل رزومه برای ثبت نام در مقالات GBD - نحوه مشارکت نویسندگی در مقالات مدرس:دکتر سهیل حسنی پور پژوهشگر پراستناد 1 و 2 درصد برتر جهان در سال 2023 استادیار اپیدمیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان چاپ

آخرین بروز رسانی : 1403/07/08 10:34